Kisah si Jambu dan Jat

Kisah ini aku create sendiri...
tiada yang ciplak kecuali yang Ori2 belaka...

Jambu = beruk 1
Jat = beruk 2


Pada suatu hari, di hari yang redup dan Damai , angin tiup sepoi-sepoi ( bukan nak ujan ) terlihat 2 ekor beruk.. seekor bergayut dan seekor lagi duduk bertenggek ( macam owang nak beyak ).. sedang mereka melalui hari yang damai, tidak jauh dari pokok mereka duduk, ada sebatang pokok yang di hiassi dengan sarang burung. Entah kemana ibu burung itu pergi ( mungkin tengah cari makan untuk anak dia kot ). Si anak burung yang sekor ni dengan konfiden nya ingin terbang meniru gaya ibunya... sedang Ia melompat-lompat tetiba terjatuh ke tanah... tagedi ini di lihat oleh Si Jambu yang sedang bergayut...

Si Jambu : Oit Jat tengok bawah, ada anak burung la..

Lantas Jat yang sedang duduk bertenggek ( macam owang nak beyak ) pandang Ke  bawah dengan pantas..

Jat : Wei tolong sikit, ini bukan anak burung OK... ini bapak burung.. haha

Si Jambu : Mangkuk jamban + sinki betullah kau nie...xboleh terbang macam tu mesti la anak burung.. takkan bapak burung tak boleh terbang... dah tu kecik pulak.. LoLz...

Jat :  Hei... terlajur perahu boleh di undur , terlanjur kata malang padahnya~.... Sekecil-kecil burung ini berbisa jugak..

Si Jambu : Bisa hotak engkau, xpernah lagi aku dengar paruh burung ada bisa... bodoh ke apa kau ni?..

Jat :  pergi memancing naik perahu,
        Belum cuba belum tahu !!...

Si jambu : pelik la kau ni.. hish..x faham aku... wei kesian la anak burung ni.... dia mengelepar.. mesti sakit...

Jat :  dah bergerak mesti " mengelepar "...

Si Jambu : Ye la dah nama pun sakit.. mesti la mengelepar...

Jat : haish, xde maknenya sakit2...

Tiba-Tiba seekor beruk betina melintasi mereka dengan bergayut... Jat dengan melopong mata tengok beruk itu sehingga hilang tanpa berkelip mata.. Lantas berkata...

Jat : wei anak burung ni dah kejang!!...

Si Jambu : Ye la dah sakit mesti Kejang... jom tolong... bawa dia naik atas

Jat : uiks, pantang pak malau di sini!... berani kau sentuh aku melawan guna Yoga pukul kau jugak kang..

Si jambu semakin pelik dengan perangai Jat ini...

Si Jambu : Habis xkan nak tengok je.. kesian dia...

semakin lama si jambu melihat Jat.. akhirnya si Jambu faham apa yang Jat maksudkan...

Si Jambu : Bongok + mangkuk ayun kau nie.. Memang dasar perangai beruk!.. dah beruk memang beruk!... bodoh! sial!..

hampir 15 minit Si Jambu maki akhirnya.....

Si Jambu : aku suruh tengok burung yang dekat atas tanah tu... bukan suruh tengok burung kau bodoh!....

Jat : eh ye ke??... hehe laen kali cakap la clear2 sikit.. hehe

0 comments:

Post a Comment


Get widget here
FAKHRUL ADLI - HIDUP UMPAMA KERTAS, LEMBUT DAN MUDAH TERKOYAK, JADI BELAILAH IA DENGAN SABAR

Another Templates

Followers

About this blog

Powered by Blogger.
Aku Ingin Menjadi seperti BURUNG, terbang bebas di udara, Terbang semakin tinggi dan tinggi, Namun aku sedar, Pasti ada orang akan tembak, sehingga aku jaatuh ke bawah, walaubagaimanapun, Tiada istilah putus asa dalam hidupku..