WaHai HaTi ~ WaHai MaNuSiA




Wahai hati..

kan aku dah cakap aku hendak lupakan dia...
cinta itu bermula dari awal persekolahan..
dan kini sudah berkubur di akhir persekolahan..
tetapi kenapa engkau degil wahai hati..
apa yang hebat sangat tentang si dia?...
beritahu aku...

Wahai manusia..

pernahkah engkau setia?...
seperti setianya cinta engkau kepadanya?..
apa perasaanmu ketika mempermainkan perasaan perempuan lain...
persoalan kamu..
kenapa kamu masih mencintainya...
jawapannya ringkas...
kerana si dia adalah MY FIRST LOVE...

Wahai Hati...

ya dia adalah MY FIRST LOVE...
tapi tidak bolehkah engkau bukakan pintu hatimu..
untuk aku mencintai insan yang lain...
Persoalan aku...
sampai bilakah aku akan terus mencintainya...
sedangkan aku ada kehidupan aku sendiri..

Wahai manusia...

persoalanmu hanya dapat di jawab dengan persoalan...
Mengapakah kamu mencintainya?...

Wahai hati...

kenapa aku mencintainya?...
aku mencintainya kerana...
perwatakannya yang kelakar...
kecantikannya yang mampu mencairkan hati jejaka...
perangainya yang begitu sopan dan baik...
hobinya sama denganku iaitu...
kami berdua meminati novel...

Wahai manusia..

Ya sekarang kamu sedar...
di sebabkan ciri-ciri ini kamu akan terus mencintainya..
ini kerana..
KAMU TIDAK MENEMUI PENGGANTINYA...
selagi tiada perempuan lain yang mempunyai ciri-ciri ini..
kamu akan terus merana mencintainya..

Wahai hati..

betapa kejamnya kamu...
aku sudah melupainya...
kenapa kamu ingatkan aku melaui mimpi...

Wahai manusia..

Bukan aku mengingatkan mu..
tetapi nostalgia di segenap ruang...
kenangan...
baunya...
itulah penyebabnya...

Wahai hati...

jika aku tidak dapat ..
menjumpai wanita yang mempunyai ciri-cirinya...
tidak bolehkah eengkau mematikan cintaku..
aku lebih rela tidak mencintai sesiapa...
dari pada aku mencintai seseorang...
rasanya seperti aku sentiasa sengsara...
bagaikan badan aku di jamu racun yang bisa..

Wahai manusia..

Aku tidak mampu melakukan apa-apa...
naluri cinta di kurniakan oleh Allah...
aku tidak mampu membuangnya...
bersabarlah wahai manusia..
berkat sabarmu...
akan di kurniakan oleh Allah...
PENAWAR KEPADA RACUNMU...

p/s kata-kata ini aku luahkan untuk sekadar renungan bersama... kalau ada sebarang nasihat untukku... sila komen.. ^.^.. aku memerlukan nasihat di waktu ini..

0 comments:

Post a Comment



Get widget here
FAKHRUL ADLI - HIDUP UMPAMA KERTAS, LEMBUT DAN MUDAH TERKOYAK, JADI BELAILAH IA DENGAN SABAR

Another Templates

Followers

About this blog

Powered by Blogger.
Aku Ingin Menjadi seperti BURUNG, terbang bebas di udara, Terbang semakin tinggi dan tinggi, Namun aku sedar, Pasti ada orang akan tembak, sehingga aku jaatuh ke bawah, walaubagaimanapun, Tiada istilah putus asa dalam hidupku..