Species Kawan

Haha kalo bab cerita mengenai sikap kawan macam2!!!..

Berlainan orang berlainan peristiwa..
berlainan orang berlainan cerita!..

Cuba kita tanya kawan2...
apa pendapat kamu mengenai kawan yang kita pernah berkawan?...
pasti cerita diorang macam2...
tapi kali ni nak cerita mengenai pengalaman aku sendiri

Aku pernah berjumpa kawan macam ni...
setiap hari balik mesti tension..
Ada ja tidak kena..
menjerit sini menjerit sana...
apa2 pun mesti tekanan..
Habis semua orang nak jerkah ( dengar macam Gengster kan )
tapi bila dengan perempuan tetiba keluar loghat KL..
Contoh ( kenape nie.. ade masaalah ke? )
" padahal lahir kedah tinggal kat kedah "
Walaipun perangai dia macam tu.. dia ni baik orangnya..
haha....

Aku pernah  terjumpa kawan macam ni..
Nampak baik..
tapi sentiasa cari kesalahan orang lain...
depan kita baik..
belakang kita punya la mengumpat..
tapi bila tiba satu masa...
Dia akan menyindir / memerli kita..
Seolah-olah kita ni hebat...
Padahal pandai menggunakan ayat sindiran...
Itulah orang gila publisiti dan gila pangkat..

Aku pernah jumpa kawan macam ni..
Dia bercakap seolah-olah dia ni hebat tiada tandingan..
Cakap Besar la katakan...
cemburunya tahap hampeh sampai sanggup tikam belakang kawan sendiri..
Dia cemburu bukannya dia suka kat gurl tu...
Tapi cemburu tengok orang lain bercinta...
Dia sentiasa cerita keburukan kat gurl tu..
sampai gurl tu termakan..
nampak warak..
solat tak pernah tinggal..
ada janggut sejemput..
Rajin ikut jemaah...
tapi rajin juga tengok citer blue...
( identiti di rahsiakan )

haha.. biasalah kawan.. tapi aku ni bukannya perfect sangat... aku pun banyak kelemahan juga... setiap orang ada keburukan dan kebaikan tersendiri... ntah la aku tulis cam ni rasa2 kena sindir lagi kot... kekadang apa yang aku tulis diorang mesti fikir negatif... bermula dari situ mula nak paku orang.. tapi niat aku melawak.. dan tak dak niat nak cakap besar or apa2... tapi itulah dia... hmmm....
p/s : minta maaf kalau ada yang terasa.. just think positif okey... jangan selalu fikir negatif macam aku nih.. =.="

0 comments:

Post a Comment


Get widget here
FAKHRUL ADLI - HIDUP UMPAMA KERTAS, LEMBUT DAN MUDAH TERKOYAK, JADI BELAILAH IA DENGAN SABAR

Another Templates

Followers

About this blog

Powered by Blogger.
Aku Ingin Menjadi seperti BURUNG, terbang bebas di udara, Terbang semakin tinggi dan tinggi, Namun aku sedar, Pasti ada orang akan tembak, sehingga aku jaatuh ke bawah, walaubagaimanapun, Tiada istilah putus asa dalam hidupku..