Species Kawan 2

Kenapa aku lretak " species " sebagai tajuk?....
entahlah..
aku sendiri pun tak taw...
Maybe bahasa kegunaan selalu....

Entah kenapa kebelakangan ni aku rajin sikit nak update blog..
Jangan risau...
Nanti lama2 aku jadi malas balik...
Aku lebih suka update blog dari laporan LI..
PErangai apa ntah...

Hari ni aku nak cita lagi mengenai perangai kawan2..
yang pernah aku suka..


Kawan Begini Pernah aku temui ( Chewah! Ayat skema nampak!.. )
kekadang aku bersyukur jumpa kawan sebegini...
Kami pernah berkongsi Masaalah...
Menceritakan kenangan silam....
Menangis bersama...
tidaklah berkira sangat bab duit...
diorang rajin ajak aku jejalan...
Gila Fashion! ( aku memang minat fashion )
kadang2 mereka amat memahami aku...
Thx kawan!...





Kawan Begini Pernah aku temui...
Kami berkawan sejak sekolah rendah...
Malah kami duduk satu sekolah..
dan satu taman....
dia merupakan salah seorang kawan baik aku...
apabila masuk je ke pengajian tinggi...
kami mula berpisah...
Dia sibuk dengan hal dia..
Dan aku sibuk dengan hal aku..
Tapi bila waktu cuti..
Kami sering bersama...
Celebrate hari jadi bersama...
Jalan2 bersama...
Berkongsi masaalah cinta bersama....
Selalu aku tidur rumah dia..
Dan kekadang dia tidur rumah aku..
Kami dah macam adik beradik...



Kawan Begini Pernah aku temui...
Aku berjumpa waktu sekolah menengah...
Dia selalu kena buli...
sejak dari tingkatan 1...
Walaupun begitu...
perangai dia di senangi...
Kami menjadi kawan...
kami selalu keluar bersama..
berkongsi masaalah bersama..
berkongsi cerita cinta bersama...
dia juga jiran aku...
Tapi malangnya...
Masa sentiasa berlalu....
Perangai dia mula berubah dengan kawan baru...
Dia mudah mengikut perangai kawan...
Bila berkawan dengan kawan yang panas baran...
kadang2 sampai aku dia sanggup maki...
Apa2 pun aku harap dia still macam dulu..
Sebab dia sahabat aku..

P/S : Hidup ini tiada seri dan warnanya jika tanpa kawan, adik beradik dan ibu bapa...

0 comments:

Post a Comment



Get widget here
FAKHRUL ADLI - HIDUP UMPAMA KERTAS, LEMBUT DAN MUDAH TERKOYAK, JADI BELAILAH IA DENGAN SABAR

Another Templates

Followers

About this blog

Powered by Blogger.
Aku Ingin Menjadi seperti BURUNG, terbang bebas di udara, Terbang semakin tinggi dan tinggi, Namun aku sedar, Pasti ada orang akan tembak, sehingga aku jaatuh ke bawah, walaubagaimanapun, Tiada istilah putus asa dalam hidupku..