Jenis Cinta dan Muhasabah

Cinta Ibarat Kertas..
Perlu berhati-hati untuk di belai..
Kerana ia mudah rosak dan terkoyak..
Tersilap langkah musnahlah lah kita..
Itulah cinta kepada seseorang..

Cinta Ibarat Kapas..
Begitu lembut dan empuk..
Mampu menyapu luka kita...
Kerana ia mampu bahagiakan kita tatkala sedih..
Itulah cinta Kita kepada Haiwan..

Cinta Ibarat Mahkota Berlian..
Makin lama di jaga makin bernilai..
TIada tandingnya dengan cinta kita yang lain..
Kerana ia lampu kepada Liku-Liku Kehidupan..
Itulah Ia cinta Kepada Allah..
Aku bersyukur kerana setiap cabaran yang di tempuh menjadi ringan kerana Allah bersama dengan saya.
Aku mengaku setiap cabaran yang berat aku kalah dengan Nafsu...
Kerana itu sebagai insan yang hina aku berterima kasih kerana setiap kali aku kalah dengan nafsu Allah pasti melarang aku supaya melakukan sesuatu yang terlampau buruk..

kalau bab nafsu ni aku berani belakang je.. kalau jumpa depan2 aku takut nak buat dosa besar... so jangan kata aku gila seks.. aku macam korang.. pernah lakukan dosa... tapi kalau bab maksiat yang terlampau.. aku x sanggup ^.^

Jadi tidak layak lah kita nak pulau seseorang sebab dosa yang di buat kalau sol at sendiri pun x cukup dan sempurna.. Beza antara orang yahudi dan Islam kan solat... so renung-renungkan dan selamat beramal..

p/s : aku still teruna..

0 comments:

Post a Comment


Get widget here
FAKHRUL ADLI - HIDUP UMPAMA KERTAS, LEMBUT DAN MUDAH TERKOYAK, JADI BELAILAH IA DENGAN SABAR

Another Templates

Followers

About this blog

Powered by Blogger.
Aku Ingin Menjadi seperti BURUNG, terbang bebas di udara, Terbang semakin tinggi dan tinggi, Namun aku sedar, Pasti ada orang akan tembak, sehingga aku jaatuh ke bawah, walaubagaimanapun, Tiada istilah putus asa dalam hidupku..