~Mengutip Daun Yang GuGur~

Hari sabtu 28/8/2010..

 "assalamualaikum!" aku bagi salam sejurus masuk kebilik...

seperti biasa hari ini aku kena balik asrama.. hari sabtu la katakan... sebab ari ahad da start kuliah..  begitulah kehidupan hidup di kamsis ( kampus siswa )..
semasa aku masuk ke kamar kelihatan aldy sedang tidur..

"ya allah.. da pukul 6 lebey... tido ag?".. aku bisik dalam ati....

"wei adli da balik " aldy senyum dengan riak mukanya yang monyok...

"aku x mandi ag ni.. hehehe".. cakap aldy sambil matanya hendak terlelap lagi...

"dia ni nak mati ke apa.. tido punya la lama.. dah tu pukul 6.00 PM!!.. xkan still tido ag??..." aku mendengus lagi dalam ati...

sejurus aldy bangun.. seperti biasa capai laptopnya.. tup! tap! tup! tap!.. chatting dalam facebook... terbeliak mata aku nengok.. ingatkan nak buat apew tadi.. huhuh... tapi xla terkejut sangat coz bagi aldy facebook itu sebahagian dari nadi kehidupan dia...

"aldy jom ambik bubur lambuk dekat pi".. suggest aku..

"lorh.. aku ingatkan nak perg luar nak cucuk duit"... jawab aldy...

aldy pown kuar.. cakapnya nak g mandi kejap... abis je mandi aldy datang bilik aku ajak kuar...

"jom!"... ajak aldy..

"da pukul 6.30 terlewat suda..." kata aku slambernye..

akhirnya kami bercadang nak pergi PI ( pusat islam ) ambik bubur lambuk... jalan punya jalan .. tidak jauh dari PI kami nengok xdew da orang bagi bubur lambuk.. sejurus tu bas SYAFIQ,SAFFUAN dan PAK DAK muncul...

"diorang da balik".. cakap aldy...

aku mula x sedap ati.. turun je dari bas tu syafiq panggil...

"aldy dan adli datang cepat!"... syafiq jerit panggil...

nampak syafiq datang.. kami pown tolong la dia.. taw tolong apa??... kami tolong bawa makanan kami yang kami kirim sebelum dia balik...hak hak hak.... mase tu diorang suma ngah angkat beg berat2.. aku pown tolong bawa makanan mat yang berat...

"wei korang tolong bawa makan aku sekali" minta saffuan...

aku wat dunno jew... aldy pown wat x taw je...

bersambung kejap... nanti aku edit citer bagi abis.. ending aku berbaik dengan pak dak... tunggu....

0 comments:

Post a Comment


Get widget here
FAKHRUL ADLI - HIDUP UMPAMA KERTAS, LEMBUT DAN MUDAH TERKOYAK, JADI BELAILAH IA DENGAN SABAR

Another Templates

Followers

About this blog

Powered by Blogger.
Aku Ingin Menjadi seperti BURUNG, terbang bebas di udara, Terbang semakin tinggi dan tinggi, Namun aku sedar, Pasti ada orang akan tembak, sehingga aku jaatuh ke bawah, walaubagaimanapun, Tiada istilah putus asa dalam hidupku..