My BiRtHDaY- OvErNiGhT!!

Terfikir juga... ape yang akan aku lalui pada birthday aku yang akan tiba ini... di sini aku akan berkongsi satu cerita apa yang telah berlaku pada birthday aku pada 16/10/2010 yang lepas...

"adus terlupa something tertinggal kat kamsis kena balik ambil "... aku terlupa assigment aku yang tertinggal dekat poli.. so aku ingat nak balik ke poli.. tetiba kawan aku ajak..

Izham : wei jom tido kat umah tok amir...

adli ( aku ) : okey je.. ^.^

memang kami bertiga rapat sejak sekolah menengah.. walaupun kami jarang berjumpa sekarang berbanding pada waktu sekolah menengah dulu namun hubungan kami tetap rapat bagaikan bersahabat. Mungkin di takdirkan kepada kami untuk tinggal di atas satu taman. malah kami bertiga gembira di takdirkan untuk berjumpa satu sama lain.
**AMIR**... aku mula mengenali amir sejak darjah 3... kami bersama-sama belajar di sekolah taman ria... teringat lagi sewaktu kecil kami bersaing untuk jadi yang terbaik... di dalam kelas.. kami sering berebut untuk mendapat kedudukan No. 1... pada darjah 5 dia menang dapat No.1 kedudukan dalam kelas.. darjah 6 pulak aku menang dapat No. 1 dalam kelas... bukan sahaja dari segi pembelajaran malah dari segi sukan kami banyak kumpulkan trofi...

**IZHAM**... aku mula mengenalinya sejak ting. 1.... dan dia mula mengenali kedah sejak keluarganya pindah ke taman aku... untuk mengenali zaman sekolah menengah memerlukan aku ramah kepada rakan-rakan... dan izham orang pertama tegur aku di sekolah menengah. bagi dia ini permulaan untuk belajar hidup di kedah bermula dari ting. 1... teringat lagi ayat mula-mula dia tegur aku...

IZHAM : hang kan yang main badminton depan rumah... aku nampak... hehe..

dan tidak di sangka dialah jiran aku baru pindah...

BACK TO THE STORY...

jadi aku bermalam di rumah tok amir di kulim... umah dia di belakang kedai makan cahaya gemilang... oleh sebab atuk dia meninggal.. maka restoran cahaya gemilang itu dapat kat family dia... semasa kami berempat baring2 ( sorang lagi selain aku, izham dan amir ialah kawan baru yang merupakan jiran rumah tok amir )... tetiba perut kami lapar... jadi kami decide nak kuar makan malam... on the way jalan nak kuar tetiba izham bersuara jom " DARE OR TRUTH"... darah jantan yang pantang di cabar kini berkocak kencang.. jom aku x kisah....

Jadi bersempena hari jadi aku kami semua menyahut cabaran.... sesiapa x dapat sahut cabaran kena jawab soalan yang akan aku tanya( aku jew dapat tanya sebab ari jadi aku )... cabarannya mudah ...  NAIK KERETA PAKAI HELMET dan syaratnya.. bizer hendaklah terbuka untuk nampak muka.... jadi aku memakai helmet aku LTD dan izham memakai helmetnya X-DOT... kereta yang dipandu amir bergerak di sekitar kulim dengan agak lama... bagaimana cabaran ini berakhir??... iaitu dengan sampai di meja makan, tanggalkan helmet lantas letak di atas meja makan.. so cabaran di anggap accomplish...

Apa yang memalukan ?...

apabila tiba di trafic light... lantas ada kereta berhenti di sebelah kami... orang di dalam kereta sebelah lihat kami sambil menunjuk-nunjuk bagaikan kami badut yang ingin pergi ke uji bakat untuk menjadi pelawak... malah kami cuba tahan rasa malu dengan ketawa kuat2...

Tercabar??...

apabila kereta kami sampai di bank... ramai tunjuk ke arah kereta kami .. mereka menganggap kami penyamun.. ye la... mana ada orang nek keta pakai helmet... so kami nampak macam penyamun... untuk nampak lebih mencabar... amir driver kami bawa kereta ke sebelah bank untuk menakutkan orang...

Prank ??...

dekat pukul 2.00 pagi kereta kami mengekori sebuah kereta ... lantas kereta kami pergi ke tepi kereta tersebut... kami berempat melihat pemandu lelaki tersebut sambil helmet di atas kepala... kereta tersebut bawa laju lantas potong lampu isyarat yang pada waktu itu bewarna merah...

cabaran habis??..

akhirnya cabaran kami habis selepas mencari tempat makan yang sesuai iaitu tidak ramai orang... pada mulanya kami bercadang nak berenti di irfanah.. tapi kami cancel... hampir berbelas kedai makan kami cancel.. akhirnya jumpa kedai mkan yang sesuai... iaitu mempunyai pelanggan yang sedikit.... apabila kereta di matikan enjin.. kami berempat keluar dari kereta... ( kereta yang di naiki kami di parking di tempat yang jauh dari tempat makan )... kami berempat keluar sambil kepala kami di balut helmet... berjalanlah kami menuju ke kedai makan.. malangnya gelagat kami turun dari kereta di lihat oleh pekerja kedai serta pelanggan kedai tersebut yang sudah berumur... orang tua yang leka minum di kedai tersebut menunjuk kerarah kami.... setapak demi setapak kami hampir sampai di kedai tersebut... perlakuan kami x ubah seperti orang ingin merompak hingga pekerja kedai tersebut berhenti menyapu dan terbeliak melihat kami.... sampai je di meja makan.. helmet di tanggalkan dan di letak di atas meja... cabaran TAMAT!!.. semua berjaya...

Makan ??.
kami cuba bagi order.. malangnya kedai tersebut hendak tutup ( ke xmau ambil order )... so awal pagi itu kami singgah di 7-eleven dan makan maggi jew... huuh

4 comments:

  1. seronok!
    xpnah terpikir men truth or dare sampai cam 2 skali
    hahah
    b4 ni men cam pkare bese2 je
    tp klaka r plak gaye korg ni
    hahahaha

  1. BLuE_SOuL said...:

    nie truth or dare species bawu kowt...
    tapi ni last buat,,
    xwat dah lepas ni.. huhuh

  1. .s.o.f.i.a. said...:

    pergh!!! memang cool!!!!
    aku sehayat idop taknah main gik truth or dare.....
    ke pompuan memang tak bley main permainan memalukan tu............????

  1. BLuE_SOuL said...:

    ye ke...
    cuba la main skali.. best oo...
    pompuan pown ley main...
    tapiikutpermainan la..
    jangan over sangat...

Post a Comment


Get widget here
FAKHRUL ADLI - HIDUP UMPAMA KERTAS, LEMBUT DAN MUDAH TERKOYAK, JADI BELAILAH IA DENGAN SABAR

Another Templates

Followers

About this blog

Powered by Blogger.
Aku Ingin Menjadi seperti BURUNG, terbang bebas di udara, Terbang semakin tinggi dan tinggi, Namun aku sedar, Pasti ada orang akan tembak, sehingga aku jaatuh ke bawah, walaubagaimanapun, Tiada istilah putus asa dalam hidupku..